Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
- Aandacht in plaats van automatismen- Positieve verbinding in plaats van negativisme- Ambitie in plaats van aanpassing- Gedrevenheid in plaats van passiviteitZin is een gigantische, maar dikwijls onderschatte energiebron. Wanneer u er zin in hebt, bent u aandachtiger op ontwikkelingen in uw omgeving. Dan bent u positiever gestemd en gaat u eerder verbindingen met anderen aan. Dan bent u sneller geneigd om een zelfgekozen ambitie te verwezenlijken. En dan gaat u met meer gedrevenheid aan de slag.
PXL-Central Office 2015 --- managementvaardigheden --- motivatie --- positivisme --- Managementvaardigheden --- Management --- Empowerment --- Motivatie --- Leidinggeven --- Organisatieleer --- Organisatieontwikkeling --- Zingeving --- Motivation Motivatie --- Cerveau Hersenen --- Emotions Emoties --- Flow --- Leiderschap
Choose an application
Hoe raak je van dat knagende ontevreden gevoel met je werk af zonder meteen naar een andere baan te zoeken? Zonder die wijngaard in Zuid-Frankrijk te beginnen? Met dit praktische boek leer je de lelijke en mooie kanten van je baan beter te verwoorden en te visualiseren. Om van je werk weer 'Mooi Werk' te maken biedt het boek verschillende inzichten om je baan zo te 'renoveren' dat die weer bij je past. Mooi Werk neemt je stapsgewijs mee met de principes en toepassingsmogelijkheden van job crafting, een benadering die er vanuit gaat dat iedere baan wel vrijheidsgraden heeft, die het mogelijk maken om zelf aan je werk te sleutelen ofwel te 'craften'
367.1 --- arbeidsmotivatie --- arbeidstevredenheid --- Carrière Loopbaan --- Leer van de organisatie --- PXL-Central Office 2015 --- loopbaanplanning --- Arbeidsethos --- Motivatie --- Loopbaan --- Loopbaanplanning --- Loopbaanbegeleiding --- Tevredenheid --- Bedrijfspsychologie --- Arbeidsmotivatie --- Werkhouding
Choose an application
Internet had kunnen zorgen voor meer democratie en vrijheid, maar heeft vooral ongelijkheid versterkt. In dit messcherpe, hyperactuele betoog toont Keen de beangstigende, rotte plekken van de technologische wereld. Zijn ijzersterkte betoog, dat naast uitgebreid eigen onderzoek en interviews gevoed is met werk van academici en journalisten, laat zien hoe we kunnen zorgen dat de keuzes die we maken, beïnvloed door internet, niet meer leiden tot gevaarlijke en vooral onvoorziene gevolgen.Internet heeft de grootste verschuiving sinds de Industriële Revolutie in onze maatschappij in gang gezet. We lijken geen oog te hebben voor de diep negatieve effecten van internet op onze economie, psychologie en cultuur. Andrew Keen schudt ons wakker.'Internet is niet het antwoord' is ook de niet eerder zo helder geschreven technologische en economische geschiedenis van internet, vanaf het ontstaan in de jaren zestig, via de opkomst van de big data-bedrijven, naar de allesoverheersende trend vooral geld te willen verdienen met elke menselijke activiteit.Bron : http://www.managementboek.nl
PXL-Central Office 2015 --- internet --- sociologische aspecten --- culturele aspecten --- digitale revolutie --- economische aspecten --- Internet --- Maatschappelijke ontwikkelingen --- Democratie --- Trends --- Cultuursociologie --- Cultuur --- Sociologie --- Internet Internet --- Société Maatschappij --- cultuursociologie --- 008 --- Maatschappelijke ontwikkeling --- Trend --- Toerisme --- Media --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- 670 --- informatietechnologie --- informatica --- informatique
Choose an application
Facebook, Twitter, YouTube, een collegezaal vol gepiep, oplichtende schermpjes en gefocuste (of van de les afgeleide?) gebruikers. Zo ziet een volkomen normale lesomgeving eruit op het hedendaagse hbo. Als docent kun je je er aan storen of zelfs het gebruik ervan verbieden. Maar waarom niet de gadgets en software die studenten toch al graag gebruiken inzetten voor een nuttig doel ?Een goed idee, maar hoe dan ? Bereik ik als docent dan de leerdoelen die ik wil en moet bereiken ? Blijft het niet te veel een middel op zich, zonder een duidelijk onderwijskundig doel? Met deze vragen worstelen veel hbo-docenten.Dit boekje geeft antwoord op die vragen en is bedoeld voor docenten in het hoger onderwijs die nog meer willen aansluiten bij de belevingswereld van de moderne student. Een handige uitgave met veel praktische tips en uitwerkingen van lestoepassingen met sociale media.Bron : http://www.vangorcum.nl
Computer architecture. Operating systems --- HO (hoger onderwijs) --- leerdoelen --- Higher education --- didactische werkvormen --- Didactic strategies --- sociale media --- PXL-Central Office 2015 --- hoger onderwijs --- didactiek --- ICT --- Computerondersteunend onderwijs --- 489.4 --- facebook --- twitter --- youtube --- Réseaux informatiques Netwerken (Informatica) --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Sociale media --- Hoger onderwijs --- Didactiek --- Hoger beroepsonderwijs (Nederland) --- Sociale communicatie --- Onderwijs --- Nederland --- Hoger beroepsonderwijs --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
In dit boek zijn verschillende inzichten, technieken en strategieën verzameld, die leerlingen ondersteunen bij de verwerking van leerstof en het kritisch nadenken over het leerproces. De strategieën zijn gebaseerd op de nieuwste inzichten vanuit de leerpsychologie. Aan de orde komen de volgende onderwerpen: theoretische inzichten, inzichten over de kracht van het noteren, zoals sketchnoting, mapstrategieën, interactieve notebooks, visualiseringstechnieken en dergelijke. Elk hoofdstuk is op eenzelfde wijze opgebouwd. Enige informatie over de techniek, overzicht van de hulpmiddelen, relaties naar digitale mogelijkheden en concrete tips en lessuggesties. Het boek wordt ondersteund met een website: www.mapthemind.be. De auteur is werkzaam in een opleidingscentrum voor docenten. Het is ontstaan vanuit de dagelijkse praktijk. Bedoeld voor het voortgezet onderwijs en hoger. © NBD BiblionIn dit boek zijn verschillende inzichten, technieken en strategieën verzameld, die leerlingen ondersteunen bij de verwerking van leerstof en het kritisch nadenken over het leerproces. De strategieën zijn gebaseerd op de nieuwste inzichten vanuit de leerpsychologie. Aan de orde komen de volgende onderwerpen: theoretische inzichten, inzichten over de kracht van het noteren, zoals sketchnoting, mapstrategieën, interactieve notebooks, visualiseringstechnieken en dergelijke. Elk hoofdstuk is op eenzelfde wijze opgebouwd. Enige informatie over de techniek, overzicht van de hulpmiddelen, relaties naar digitale mogelijkheden en concrete tips en lessuggesties. Het boek wordt ondersteund met een website: www.mapthemind.be. De auteur is werkzaam in een opleidingscentrum voor docenten. Het is ontstaan vanuit de dagelijkse praktijk. Bedoeld voor het voortgezet onderwijs en hoger. © NBD Biblion - Jos Derksen
Mindmaps. --- Studeren. --- Studievaardigheden. --- Leren leren. --- Study methods --- studiemethode-begeleiding --- Teaching --- leren leren --- leren --- Leren --- Studievaardigheden --- mindmapping --- 450.8 --- Mindmapping --- Leren leren --- #KVHB:Mindmappen --- #KVHB:Leerpsychologie --- #KVHB:Leerprocessen --- 474.21 --- mindmappen --- Leerstrategieën --- studievaardigheden --- 371.3 --- leerstrategieën --- Apprentissage Leerproces --- Heuristique Heuristiek --- Méthodes Methoden --- Methodiek van het studeren --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Intellect --- Thought and thinking --- Mental work --- Methodology --- Cognitive maps (Psychology) --- PXL-Central Office 2015 --- PXL-Education 2015 --- methodiek --- studeren --- Studiemethoden --- Visuele communicatie --- Beeldcommunicatie --- Infografiek --- Studiemethode --- Mindmap
Choose an application
Leest u even mee ? - Gelieve uw inschrijvingsformulier voor 18 oktober op te sturen. - Door deze bepaling wordt voorkomen dat over het voorstel achteraf nog door een commissie uitspraak moet worden gedaan. - Met het oog op het realiseren van het eerste doel stel ik voor dat de directeur zich ter plaatse begeeft.- Stuurt u uw inschrijvingsformulier voor 18 oktober op ? - Deze bepaling voorkomt dat een commissie zich achteraf nog over het voorstel moet uitspreken. - Om het eerste doel te realiseren, stel ik voor dat de directeur ter plaatse gaat. Duidelijk toch, welke zinnen we het liefst lezen ? Ze bewijzen dat een goede professionele tekst uitnodigend is, snel to the point komt en effectief doel treft. Alleen: een goede professionele tekst zet u niet zomaar op papier. Gelukkig brengt het boek Helder schrijven u een heel eind in de goede richting. Die handige gids is dan ook op het lijf geschreven van iedereen die soms of regelmatig professionele teksten schrijft. Of het nu om administratieve post, handleidingen, commerciële brieven of webteksten gaat. Taal- en communicatiespecialiste Greet De Baets beschrijft het hele schrijfproces vanuit het enige standpunt dat ertoe doet: dat van de ontvanger. Daarbij ontleedt ze alle belangrijke principes: compacte teksten, actieve taal, positieve formuleringen, eenvoudige woorden en correcte spelling. Kortom, in deze uitgave vindt u: - 7 schrijfstappen die leiden tot een logische en goed gestructureerde boodschap. - 40 gouden schrijfregels die bijdragen aan een doeltreffende tekst. - Talrijke tips voor een heldere en aantrekkelijke stijl. - Concrete voorbeelden en checklists om de leerpunten in de praktijk te vertalen. Zowel voor beginnende als voor ervaren tekstschrijvers is Helder schrijven een toegankelijk en onmisbaar werkinstrument. Communicatieverantwoordelijke, assistent, vertegenwoordiger, student, zaakvoerder, helpdeskmedewerker of nog journalist: iedereen vindt in deze leidraad de nodige tips en tricks om klare en duidelijke teksten tevoorschijn te toveren.Bron : http://www.vandenbroele.be
Schrijven. --- Dutch language --- Stilistics --- Mass communications --- Written communication --- Handbooks, manuals, etc. --- Cohesion (Linguistics) --- Communication écrite Schriftelijke communicatie --- Commentaire Commentaar --- Lisibilité Leesbaarheid --- 808.1 --- professioneel schrijven --- Nederlands --- #KVHA:Taalkunde; Nederlands --- #KVHA:Schrijfvaardigheid; Nederlands --- #KVHA:Professioneel schrijven; Nederlands --- Schrijfvaardigheid --- Professioneel schrijven --- Auteurschap. Literaire activiteit en techniek --- PXL-Central Office 2015 --- communicatievaardigheden --- schriftelijke communicatie --- Schrijven --- Taaladvies --- Schriftelijke communicatie --- Zakelijke communicatie --- Tekstschrijven --- Schriftelijke taalvaardigheid --- Geschreven taal --- Informatie en communicatie : Communicatie --- Information et communication : Communication --- Tekst
Choose an application
Hoofdindeling:##Careers and metaphor -- Careers as inheritances -- Careers as cycles -- Careers as action -- Careers as fit -- Careers as journeys -- Careers as roles -- Careers as relationships -- Careers as resources -- Careers as stories -- Careers in practice -- Career counselling and metaphor.
334.722 --- Loopbaanontwikkeling --- Groeiondernemingen --- Beroepskeuzevoorlichting --- Werk ; werkvloer ; kwaliteit --- Beroepen --- Management ; succes door creativiteit --- 658.312 --- Carrière Loopbaan --- Economie ; private ondernemingen ; familiebedrijven, éénmansbedrijven --- Induction, deployment, promotion etc. --- Career development. --- Occupations. --- Professions. --- Quality of work life. --- Vocational guidance. --- Arbeid --- Beroepsloopbaan --- Carrièreplanning --- kwaliteit --- 658.312 Induction, deployment, promotion etc. --- Beroepsloopbaan. --- Carrièreplanning. --- kwaliteit. --- Career development --- Occupations --- Professions --- Quality of work life --- Vocational guidance --- Business, Choice of --- Career choice --- Career counseling --- Career patterns --- Career planning --- Careers --- Choice of profession --- Guidance, Student --- Guidance, Vocational --- Occupation, Choice of --- Occupational choice --- Profession, Choice of --- Student guidance --- Vocation, Choice of --- Vocational opportunities --- Counseling --- Educational counseling --- Humanization of work life --- Quality of working life --- Work life, Quality of --- Working life, Quality of --- Quality of life --- Work --- Jobs --- Professional services --- Interprofessional relations --- Trades --- Career advancement --- Career ladder --- Career management --- Development, Career --- Development, Professional --- Employee development --- Organizational career development --- Professional development --- Personnel management --- Induction, deployment, promotion etc --- PXL-Central Office 2015 --- arbeidsfilosofie
Choose an application
Neem je leerproces in eigen handen en haal meer uit je brein - Upgrade je geheugen - Hoe word je een goede timemanager? - Reken af met faalangst - Hoe word je een examenexpert? Nieuwe editie van hét standaardwerk over leren, boordevol tips om zo efficiënt mogelijk te studeren. Leerkrachten, studiecoaches, adolescenten en ouders kunnen in dit boek terecht voor alles wat ze willen weten over leren leren.. Leren. Hoe? Zo! is een handig zapboek om jezelf een doeltreffend leerpatroon aan te meten en je leren in eigen handen te nemen. Leren. Hoe? Zo! is een handig zapboek dat jongeren op een wetenschappelijk onderbouwde manier wil helpen om een gepaste studiemethode te vinden en hun leren in eigen handen te nemen. Het boek bevat twee delen die elkaar perfect aanvullen. In 'Goed om te weten' gaat de auteur dieper in op hoe je brein en geheugen functioneren, wat het belang is van intelligentie en welke fysieke en mentale factoren een invloed hebben op je leerproces. In 'Aan de slag' kom je vervolgens te weten welke vaardigheden je onder de knie moet hebben om optimaal aan de slag te gaan tijdens de les, het verwerken van de leerstof en de examens. Bron : http://www.bol.com
Studeren. --- Studievaardigheden. --- Secondary education --- faalangst --- leren leren --- actief leren --- leren --- Higher education --- Study methods --- studiemethode-begeleiding --- geheugentraining --- aansluiting lager en secundair onderwijs --- Leren --- Studievaardigheden --- 65.012.4 --- studiemethoden --- studeren --- mindmapping --- 450.8 --- Leerproblemen --- studiemethode --- 37.048 --- Studiemethoden --- Geheugen --- Faalangst --- Leren leren --- 371.322.6 --- 159.953.5 --- Didactique Didactiek --- Apprentissage Leerproces --- Social learning talenten zelfontwikkeling zelfontplooiing creativiteit duurzaam --- 159.953.5 Leren. Verwerven van kennis --- Leren. Verwerven van kennis --- 371.322.6 Leren studeren --- Leren studeren --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Methodiek van het studeren --- 371.21 --- Learning [Psychology of ] --- Study skills --- PXL-Central Office 2015 --- Studeren --- Vaardigheden --- Leerstijl --- Hersenen --- Concentratie --- Motivatie --- Stress --- Timemanagement --- Mindmapping --- Studiemethode --- Geheugen (psychologie) --- Mindmap --- 430 --- persoonlijke ontwikkeling --- intelligentie --- onderwijs en persoonlijke vorming --- enseignement et développement personnel
Choose an application
Als u 'Wie heeft mijn kaas gepikt' van Spencer Johnson kent, weet u hoe vermakelijk en tegelijk leerzaam een goede parabel kan zijn. Dit boek beschrijft de paniek die een kolonie van 286 pinguïns overvalt, als duidelijk wordt dat de gletsjer waarop ze leven op smelten staat. In eerste instantie vertoont elke pinguïn een andere reactie, of komt met zijn eigen oplossing, totdat duidelijk wordt dat samenwerking de enige manier is om de problemen duurzaam het hoofd te bieden. Dit boek laat op levendige wijze zien hoe je als team of organisatie om kunt gaan met veranderingen en crisissituaties en zo nieuwe kansen kunt creëren. Wat Wie heeft mijn kaas gepikt voor de verandering van het individu is, is Onze ijsberg smelt! voor verandering van groepen, teams en organisaties
Organizational change --- Organizational effectiveness --- Penguins --- veranderingsmanagement --- organisatiecultuur --- bedrijfsleer --- Organization theory --- Veranderingsmanagement --- management --- veranderingsprocessen --- interne communicatie --- PXL-Central Office 2015 --- PXL-Healthcare --- opleiding zorgmanagement (BA ZGM) --- PXL-Handboeken --- 005.332.3 --- 366.1 --- roman --- Parabels --- teambuilding --- samenwerking --- Organisatie --- teamwerk --- Organisatieontwikkeling --- Inrichting en organisatie --- Changement Verandering --- Collaboration Samenwerking --- Equipe Team --- Crise Crisis --- Verandering --- Management --- Strategisch management --- Organisatieveranderingen --- Organisatieleer --- Teamwerk --- Leidinggeven --- 172 --- 366 --- 367.1 --- bedrijfspsychologie --- innovatie --- psychologie --- verhalen --- #SBIB:316.334.2A551 --- #SBIB:316.334.2A520 --- #SBIB:35H305 --- Partijen en strategieën in de onderneming: ondernemingsbeleid en management --- Organisatiesociologie: arbeidssituatie en arbeidsomstandigheden: algemeen --- Organisatieleer: organisatieverandering --- 65.012.4 --- bedrijven, management --- organisaties, verandering --- leiderschap --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- Organisatieverandering --- Kostenbeheersing --- Leiderschap --- Sociology of work --- Labour market --- Penguins - Fiction
Choose an application
Een boek op maat van de publieke sector met een vernieuwende aanpak voor procesoptimalisatie: •Focus op de klanten en zijn behoeften •Nadruk op de voordelen van een optimalisatieproject •Belang van objectieve metingen, diagrammen en observaties.
#SBIB:35H302 --- Réforme de l'administration Bestuurshervorming --- Changement Verandering --- 65.012.12 --- Performance Prestatie --- management --- Organisatieleer: processen --- Investigations. Observations. Analyses --- Procesoptimalisatie --- Organisatiekunde --- publieke sector --- publieke sector. --- 65.012.12 Investigations. Observations. Analyses --- Publieke sector. --- BPB9999 --- BPB1807 --- Réforme administrative --- Administration publique --- Gestion --- Administratieve hervorming --- Overheidsadministratie --- Beheer --- Municipal government --- Belgium --- Flanders (Belgium) --- Management --- Public administration --- PXL-Central Office 2015 --- bedrijfsmanagement --- strategisch management --- maniġment --- poslovodenje --- valdymas --- pārvaldība --- gestione --- johtaminen --- gestión --- ledning --- управување --- zarządzanie --- gestão --- beheer --- пословодство --- διαχείριση --- manažment --- menaxhim --- menedzsment --- управление --- menadžment --- juhtimine --- ledelse --- förvaltningssätt --- politica di gestione --- ledelsesform --- Betriebs- und Geschäftsleitung --- știința conducerii --- vállalat vezetése --- styring --- vedení --- forma de gestão --- раководење --- mode de gestion --- amministrazione d'impresa --- upravljanje --- poslovodstvo --- vadyba --- vadovavimas --- strategia di gestione --- vadovybė --- üzletvezetés --- řídicí aparát --- менаџмент --- piano di gestione --- Managementmethode --- direzione operativa --- wijze van beheer --- vezetés --- μάνατζμεντ --- јавна администрација --- viešasis valdymas --- amministrazzjoni pubblika --- offentlig forvaltning --- pubblica amministrazione --- administración pública --- јавна управа --- overheidsadministratie --- public administration --- valsts pārvalde --- veřejná správa --- offentlig förvaltning --- administratë publike --- administrație publică --- javna uprava --- administracja publiczna --- държавна администрация --- öffentliche Verwaltung --- közigazgatás --- administração pública --- štátna správa --- δημόσια διοίκηση --- avalik haldus --- julkinen hallinto --- државна администрација --- valstybės valdymas --- hatóság --- P.A. --- státní správa --- viešasis administravimas --- general government --- Behörde --- riigihaldus --- органи на јавната администрација --- kormányhivatalok --- orgány státní správy --- државна управа --- qeveri e përgjithshme --- riiklikud haldusorganid --- administratieve hervorming --- Verwaltungsreform --- haldusreform --- pārvaldes reforma --- riforma amministrattiva --- hallinnonuudistus --- upravna reforma --- administrative reform --- reforma administracyjna --- förvaltningsreform --- riforma amministrativa --- управна реформа --- reformă administrativă --- administrativ reform --- administracinė reforma --- správní reforma --- administratívna reforma --- reformë administrative --- административна реформа --- közigazgatási reform --- reforma administrativa --- διοικητική μεταρρύθμιση --- reforma státní správy --- staatshervorming --- statsreform --- správní přestavba --- реформа на државниот апарат --- riforma dello Stato --- lyderystė --- ledarskap --- vezető szerep --- водеща роля --- Führung --- johtajuus --- liderança --- vodstvo --- leadership --- tmexxija --- capacités d’encadrement --- lederskab --- ηγεσία --- līderība --- capacități de conducere --- przywództwo --- vodenje --- liderazgo --- líderstvo --- leiderschap --- athchóiriú riaracháin --- riarachán poiblí --- bainistíocht --- Réforme administrative
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|